/ БГНЕС
Превозвачи излизат на протест на 18 февруари, ако проблемите в сектора не бъдат решени. Това обяви на пресконференция председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

Милтенова посочи, че проблемите в бранша не се решават от 10 години, но поради липса на воля от държавата те остават нерешени. Затова превозвачите дават последен срок на държавата да реши проблемите на бранша.

Победа или загуба донесе протестът на превозвачите в Брюксел?

"Вече нямаме друг избор - или проблемите ни да бъдат решени, или да бъдат обявени безсрочни протести", заяви Милтенова и подчерта, че браншът е обединен. Председателят на конфедерацията припомни, че настояват да бъде криминализиран нерегламентираният превоз, от който държавата годишно губи по 300 млн. лева.
 

БГНЕС


"В България се движат около 3000 8-местни микробуса, които се водят леки автомобили. Години наред те извършват нерегламентиран превоз. Сезирали сме НАП преди две години. До ден днешен няма резултат, дори нямаме отговор", коментира Себахтин Исмаил, който е, член на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България и добави, че през последните 4 години има над 60 жертви от дейността на тези нелегални микробуси в цяла Европа.
 
По отношение на въвеждането на тол система за автобусите от бранша предлагат тя да отпадне и за тях да останат винетките.
 

БГНЕС


"Доизмислена ли е добре или не тол системата, как тя ще се отрази на бъдещите плащания са въпроси, които ни вълнуват. Четири месеца преди въвеждането й не знаем стойността ѝ. Говори се за главоломни допълнителни разходи, откъде ще дойдат те? Тол системата ни поставя под въпросителен знак - какво ще плащаме от август, на чий гръб ще бъде цената на билета", попита председателят на Българската федерация пътнически транспорт Георги Милошев.
 

БГНЕС

БГНЕС