Кметът на Лондон Садик Хан спира рекламата на вредни храни в обществения транспорт, съобщи Би Би Си. Забраната влиза в сила от 25 февруари 2019 г. и обхваща рекламата на храни с високо съдържание на сол, захар и мазнини.
Мярката цели да бъде намалено затлъстяването при децата. По данни на Би Би Си, 40% от децата на възраст 10 и 11 години в Лондон са с наднормено тегло.
По този показател британската столица държи първенство сред градовете в Европа.
Забраната се отнася както за наземния транспорт, така и за метрото. "Намаляването на рекламата на нездравословна храна ще изиграе своята роля не само при децата, но и при техните родители, семейства и настойници, които купуват и готвят храната", каза Садик Хан.
Той призова британското правителство също да се включи в борбата с този проблем.
Кметът на Лондон поде кампанията за тази забрана през май, отбелязвайки, че децата са особено податливи на реклами, което оказва влияние върху родителите при избора на храни и напитки.
Junk food advertising will be banned across London’s public transport network (@TfL) from 25 February next year: https://t.co/ujVQi789Tx 🍔 🍟 pic.twitter.com/04SuvSwsOl
— Marketing Week (@MarketingWeekEd) November 23, 2018
/ Gulliver/Getty Images
Only 'healthier' products are allowed to be advertised. https://t.co/LiuCGaOTwJ
— 10 daily (@10Daily) November 23, 2018
/ Gulliver/Getty Images
Jamie Oliver says plans to ban junk food ads across #London's public transport as of February is an "amazing move" #HeartNews pic.twitter.com/WiKZviirIq
— Heart London News (@HeartLondonNews) November 23, 2018
/ Gulliver/Getty Images