Нарастващият брой изложители и посетители, както и невероятно високият интерес към някои от новите теми на най-голямото изложение на електронни медии в света, е сигурен знак за оптимистична 2011 година, твърдят анализатори в Лас Вегас. Сюзън Ашуорт от TV Technology разказва, че настроението говори за съживяване на индустрията. Според нея част от повишения интерес към нови технологии и готовност за инвестиции е свежият приток на средства от политическата реклама в Щатите, особено активна през миналата година.

Освен свежите средства в много от локалните медийни компании, повишеният интерес според технологични специалисти се дължи и на това, че на практика медийните играчи нямат друг избор, освен да бъдат в крак с бързото развитие на технологиите и до известна степен са принудени да инвестират в нова техника и софтуер, за да издържат на силната конкуренция. Изискванията към качествено съдържание се повишават, от друга страна - то трябва да бъде доставяно за различни платформи - мобилни устройства, интернет, традиционни медии. Силните продажби на HDTV сетбоксове, интересът към новото HD Radio, както и технологиите за безжичен пренос на HD видео съдържание, са едни от факторите за развитие на сектора.

Макар Apple да не присъства на изложението със собствен щанд, редица от новостите са свързани с възможност за интеграция с продукти на американската компания. Появи се и информация, че в процес на строеж са огромни data-центрове на Apple, които ще позволят използването на cloud-базирано съдържание (вашите файлове се пазят на отдалечен сървър, който ви позволява да имате достъп до тях от всяко място). Центровете ще служат за стриймване на съдържание към ново поколение телевизори, екипирани с Apple TV-устройства, възможност за програмиране в реално време чрез iTunes и игри на 1080p резолюция, поръчвани директно от App Store. Това навярно ще бъде първият телевизор с марка Apple. Cloud-базираните системи за съхранение на съдържание са едни от най-обсъжданите на изложението в Лас Вегас. Специални лекции по темата привличат всеки ден голяма част от делегатите, които се интересуват от IPTV и от възможностите за онлайн-доставка на съдържание. Виртуалната доставка на съдържание (било то телевизионни програми, музика, игри или филми) очевидно е залегнала и в плановете на Apple, които изграждат система за съхранение на 12 милиона гигабайта подобна информация. Тези огромни центрове ще позволят на потребителите да поръчват съдържание от комфорта на дома си като качеството му по никакъв начин не е ощетено от факта, че се съхранява на отдалечено място. Необходимостта за разпространение на съдържание към всички платформи е тема на една от популярните сесии тук, наречена "The All Platform Journalism". Така нареченият „backpak" журналист или този, който носи цялата необходима екипировка за предаване на тв-, радио и интернет съдържание само в раницата си, създава неподозирани възможности за медийните компании. Част от технологичните производители представят на щандовете си такива устройства, които позволяват предаване на качествена информация от всяка точка на света. Sony Corporation представиха backpack система - резултат от съвместната работа на Sony с популярния журналист Бил Джентайл.

Системата включва компоненти на Sony, Apple, G-Technology и Manfrotto. При изключително изгодна цена за качеството на финалния продукт, това ще бъде предпочитаният хардуер за работа на журналисти, които работят на терен, но искат да предават отлично съдържание.



Sony са много активни на изложението NAB Show 2011 със специално създадения Content Theater - място, където се представят високотехнологични филмови продукции от ново поколение - компютърно генерираният уестърн "Rango", сериалът "Community" и амбициозният 3D-проект "Carmen", който представя ефектно постигнатия отличен баланс между класическо музикално представление и възможностите на 3D-технологията.

За друг тип журналистика, но също толкова ефективна и създаваща ефектен краен продукт, беше акцентът на щандовете на някои по-малки производители. На един от тях автомобил MINI беше екипиран с всички възможни камери и фотоапарати, възможни за работа дори при висока скорост.

Подобна, но предназначена за друг тип използване, е GSP-камерата, прикачена към каска, на компанията Contour, представена на съседен щанд. С HD-качество, тя дава възможност за заснемане на видео-съдържание на трудни и недостъпни терени, където е необходима мобилност и бързина на реакцията, поради което ръцете трябва да са свободни.

Не по-малко интересна беше и иновативната разработка на шведската компания Ikonoskop.

Това е нетрадиционна дигитална камера, която снима в некомпресиран RAW формат (1080p), записва на вграден 160-гигабайтов диск, а синхронизацията на две камери позволява и запис в 3D-формат.

Компанията Ikonoskop е много интересна - основана е през 1999 година от двама шведи и е фокусирана изцяло върху създаването на нестандартни продукти, които позволяват на съвременните създатели на видеосъдържание да използват най-високи технологии по нов и креативен начин.

Преносимите медийни устройства ще бъдат важен фактор за създаването на съдържание през следващите години, предвижда днешна супер-серия на експертите Брайън Коули и Фил МакКинли. Според двамата именно модерните джаджи имат влияние какво съдържание се създава от големите компании и как се разпространява то. "Всичко е свързано с мобилните устройства," каза Моули: "Те винаги са включени и винаги са с теб. Това създава друг тип отношение към медиите - проблемите с достъп до съдържание, липса на връзка или проблеми с приемането на дадени програми, вече са в миналото."