Your browser doesn’t support HTML5 audio
Партиите съвсем целенасочено се стремят към ниска избирателна активност. Това мнение изрази социологът Антоний Гълъбов по време на представяне на данните от проучване на асоциация „Прозрачност без граници” за предизборната кампания. Според Гълъбов целта на партиите е в неделя до урните да отидат само твърдият електорат и гласоподавателите, на които е оказано влияние.
Социологът обясни, че скандалите по време на кампанията и ниската публичност са довели до повишаване на броя на колебаещите се. „Съществен въпрос е, че когато партиите не искат висока избирателна активност, нараства значението на лоялните избиратели, на най-високо мобилизираните избиратели, както и значението на контролирания вот. Тактиките на българските партии се свеждат до това да има ниска избирателна активност, за да може собствените им гласове да тежат повече”, обясни Гълъбов.
Проучването показва, че 56% от анкетираните смятат, че купуването на гласове е най-големият проблем по време на предизборната кампания. На следващо място е посочена неадекватната реакция на сигнали, касаещи такова престъпление. Въпреки това само 3% признават, че някой им е предлагал пари или други облаги, за да гласуват за определена партия.
По-голямата част от запитаните смятат, че не може да се прецени дали изборите са били подготвени добре от служебното правителство. Антоний Гълъбов подчерта, че по-високата степен на негативни оценки идва от жителите на областните градове.