Стратегията за туризъм е готова още в началото на тази година. Тази стратегия е по- скоро рамкова, отколкото конкретна. Такова мнение изрази в предаването „Денят” на Дарик Анелия Крушкова, председател на Държавната агенция по туризъм. По думите й в нея ще се включат отделни продуктови стратегии за всеки един от видовете туризъм, а те ще бъдат минимум девет на брой. Ето какво още каза Анелия Крушкова:
„Знаете, че България до момента е позната само със своя зимен и летен туризъм. Останалата част не е известна за чуждите граждани, а и за някои от нас. По тази причина ние се нуждаем от продуктова стратегия – например Спа и уелнес туризъм, бизнес туризъм, винен, ловен, екстремен туризъм”, отбеляза още тя.
По повод световната финансова криза, Анелия Крушкова обясни, че няма никаква форма на паника в световната туристическата индустрия. Според нея страните се обръщат към своя потенциал за развитие, към своите граждани да останат да почиват в своята страна. По думите й ще бъде намален броят на пътуващите в далечни дестинации, но за сметка на това ще останат пътуванията на по-кратките, на по-евтините дестинации.
По повод средствата, които България може да отдели за реклама на туризма ни през следващата година, Анелия Крушкова каза: „Нашият бюджет е доста ограничен, малко вероятно е с него да се появим на какъвто и да е пазар. Разполагаме с 6 млн. лв., но за реклама остават 3 млн. лв. , а с тези пари ние плащаме изложенията, на които участва България (седем световни и около 60 локални), а много малка сума е свързана с печатането на брошури и друг вид реклама, която осъществяваме през годината”.