Телескопът Кеплер откри 1284 нови планети
Телескопът Кеплер откри 1284 нови планети / БГНЕС

Американското космическо управление НАСА обяви, че е открило 1284 нови планети извън Слънчевата система (така наречените екзопланети) благодарение на телескопа Кеплер. С това броят на откритите планети извън Слънчевата система се е удвоил, предаде Франс прес.

„Кеплер" отново търси планети и предава данните на Земята

Откриването на толкова нови планети извън нашата система благодарение на Кеплер ни дава надеждата, че някъде около някоя звезда, сходна на нашето Слънце, ние ще открием в крайна сметка планета-посестрима на Земята, заяви научният ръководител от НАСА Елън Стофан.

Кеплер е открил още 1327 космически тела - кандидати за статута на екзопланети, но учените трябва да извършат допълнителни анализи, преди да обявят, че става дума действително за планети.

Откриха три планети, които може да се окажат годни за обитаване

Телескопът Кеплер заработи през 2009 г. и досега е огледал внимателно 150 000 звезди, за да се опита да открие около тях орбитиращи планети и по-специално такива, които се намират на такова разстояние от звездите си, че на тях да може да има вода в течно състояние, което би могло да позволи развитието на някаква форма на живот.