Поп-фолка и ромската интеграция - теми на теста за общинска стипендия
Поп-фолка и ромската интеграция - теми на теста за общинска стипендия / Дима Кирилова,Дарик радио

В час по история и цивилизация учителка поставя задача учениците да определят отношението си към поп- фолк музиката. Очертават се две групи, между които назрява ожесточен спор. Вие коя позиция избирате? Върху таза задача за аргументиране на отговор писаха децата от 8 и 9 клас на днешния тест за общинска стипендия в Кюстендил. Темата на есето за тях беше Какво харесвате във вашето училище и какво бихте искали да се промени в него.

Учениците от 10 и 11 клас писаха върху ромската интеграция. Във вашата община има програма за образователна интеграция на ромите. Децата от ромските училища се местят в елитните училища от града, тази новина предизвиква разнопосочни реакции сред учители, родители, ученици, назрява конфликт. Каква е вашата позиция?

Есето беше на тема Какво харесвате във вашия град и какво искате да се промени в него.

Поп-фолка и ромската интеграция - теми на теста за общинска стипендия
netinfo

 


Учениците бяха доволни от поставените теми. Повечето от тях коментираха, че нямат нищо против да учат с роми, стига те да желаят да се интегрират. Като проблем в града очертаха липсата на работа, а по отношение на чалгата заеха неутрална позиция. Ученичка от ПМГ я определи като простотия, но и като начин за заабавление. Тя беше категорична, че нищо не желае да променя в своето училище, защото учи в едно от най-добрите в града.
На теста за общинска стипендия не се явиха 19 от предварително записалите се 110 души.