/ Guliver/Getty Images
Основателят на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг е разяснил на сътрудниците на своята компания, заемащи ръководни постове, как трябва да се работи "в условия на война", съобщи "Уолстрийт джърнал".
 
Facebook пита свои потребители смятат ли го за полезен за света

Сбирката се е провела през юни тази година и на събранието са присъствали 50-те топ мениджъри на компанията. Зукърбърг е отбелязал, че в мирно време ръководителите могат да не бързат с приемането на отговорни решения и да изслушват мненията на всичките членове на съвета на директорите.
 
В настоящия момент обаче, Facebook се намира под силен натиск на инвеститори, законодатели и недоволни ползватели, затова има необходимост от решителни действия. Зукърбърг в хода на срещата е призовал топ мениджърите да взимат по-бързо решения относно ръста на броя на потребителите, както и с проблема за сигурност на социалната мрежа.
 
Ръководителят на корпорацията също така е изразил разочарованието си от това как Facebook е реагирал на множеството критики и обвинения към компанията през 2018 г.
 
Зукърбърг: Facebook ще има нужда от няколко години, за да разреши проблемите си

Новият подход е създал сложна ситуация в ръководството и е довел до оставки на няколко ключови чиновници, както и до разногласия между Зукърбърг и главния изпълнителен директор на Facebook Шерил Сандбърг. "Уолстрийт джърнал" не уточнява кои служители на Facebook са напуснали постовете си.
 

Gulliver/Getty Images


Мощен скандал около социалната мрежа избухна през месец март т.г., след като Ню Йорк Таймс съобщи, че Кеймбридж Аналитика е успяла да събере лични данни от десетки милиони потребители на Facebook, за да разработи алгоритъм за анализиране на политическите предпочитания на гласоподавателите.
 
Изтичането на данни от Facebook: каква е ролята на „Кеймбридж Аналитика“?

През април Зукърбърг бе принуден да се яви на две изслушвания в американския Конгрес. Предприемачът увери американските законодатели, че отсега нататък социалните мрежи ще обработват по-внимателно личните данни на потребителите.
БГНЕС