В навечерието на празниците Централната Банка на Русия изпрати препоръка до банките да информират клиентите за основните признаци, по които човек може да разпознае телефонните измамници.
„Телефонните измамници са традиционно активни преди Нова година, така че е много важно да напомним още веднъж как да им се противопоставим. Да напомняме сто, хиляда пъти никога не е излишно, стига хората да осъзнаят, че това може да се случи на всеки, за да могат да действат правилно в случай на такова обаждане“, казва Дмитрий Скобелкин, заместник-управител на Банката на Русия.
Един от тези признаци е неочаквано обаждане от непознат, който се представя като служител на банка, от полицията или от магазин.
Друг тревожен сигнал е когато в разговора стане дума за прехвърлянето на пари, когато събеседникът под всякакъв предлог настоява за извършването на банков превод към някаква защитена сметка.
Третият знак - когато обадилият се предлага прекалено изгодни оферти, награди, уникални условия за кредитни продукти или, напротив, се опитва да сплаши с евентуална загуба на пари, ако не се изпълнят условията му.
Друг признак е опитът на събеседника да открие под какъвто и да е предлог данните на банковата карта: номер, трицифрен код на гърба, ПИН код, както и код от SMS или други лични данни.
И накрая пети ясен знак е, когато измамник опитва да упражни психологически натиск с изискване за незабавен превод на пари или предоставяне на данни за картата.
Превод и редакция: DarikNews
„Телефонните измамници са традиционно активни преди Нова година, така че е много важно да напомним още веднъж как да им се противопоставим. Да напомняме сто, хиляда пъти никога не е излишно, стига хората да осъзнаят, че това може да се случи на всеки, за да могат да действат правилно в случай на такова обаждане“, казва Дмитрий Скобелкин, заместник-управител на Банката на Русия.
Телефонные мошенники традиционно активизируются перед новогодними праздниками. Банк России выделил 5 ключевых признаков, по которым их можно выявить, и рекомендовал банкам предупредить об этих признаках своих клиентов: https://t.co/Qp0QYfRQd8https://t.co/q3IiF2GoSG
— Банк России (@bank_of_russia) December 14, 2020
Един от тези признаци е неочаквано обаждане от непознат, който се представя като служител на банка, от полицията или от магазин.
Друг тревожен сигнал е когато в разговора стане дума за прехвърлянето на пари, когато събеседникът под всякакъв предлог настоява за извършването на банков превод към някаква защитена сметка.
Третият знак - когато обадилият се предлага прекалено изгодни оферти, награди, уникални условия за кредитни продукти или, напротив, се опитва да сплаши с евентуална загуба на пари, ако не се изпълнят условията му.
Друг признак е опитът на събеседника да открие под какъвто и да е предлог данните на банковата карта: номер, трицифрен код на гърба, ПИН код, както и код от SMS или други лични данни.
И накрая пети ясен знак е, когато измамник опитва да упражни психологически натиск с изискване за незабавен превод на пари или предоставяне на данни за картата.
Превод и редакция: DarikNews