/ IStock
Пандемията доведе повечето деца в Англия до изоставане с ученето си - а някои са се върнали значително назад в своите социални умения, казва от Ofsted, предаде Би Би Си.

Доклад от образователния надзор предупреждава, че някои малки деца са забравили как да използват нож и вилица или са се върнали обратно към пелените.
По-големите деца са загубили своята „издръжливост“ за четене, твърдят инспектори.

Министерството на образованието казва, че това показва необходимостта училищата да бъдат отворени.

Ofsted изследва въздействието на пандемията COVID-19 върху децата въз основа на посещения в 900 училища тази есен.

Главният инспектор Аманда Спилман казва, че има три "широки групи", които показват какво се случва:

• "Най-тежко засегнатата" група малки деца страда от времето извън училище, като се връща назад по отношение на знанията си на думи и цифри и с "регресия обратно в пелени сред обучени на да се облекчават на гърне деца" или губи "основни умения" като използване на нож и вилица.

• По-голямата част от децата по средата „са се провалили в обучението си в различна степен, тъй като училищата са затворени за повечето деца и движението е ограничено“, а в доклада се казва: „Загубеното обучение не е аргументирано, но е трудно да се оцени“.

• Има и деца, които намират заключването за положително преживяване - тези деца, от подкрепящ, но не непременно доста по-силен произход, може би са се възползвали от по-голямото чувство за съвместност с родителите и „качествено прекарване на времето“ като семейство

Но Спилман казва, че това не се е разделило по линия на предимствата и лишенията, а вместо това фактори като това дали родителите са били в състояние да прекарват време с деца и семейства, имайки това, което тя определя като "добри структури за подкрепа".

Сред по-големите деца от Ofsted предупреждават за загуба на концентрация сред завръщащите се в училище и че "онлайн кавги", започнали в социалните мрежи по време на заключването, сега "се разиграват в класната стая".

Има съобщения и за загуба на физическа годност, докато други ученици показват „признаци на психично страдание“, с опасения относно хранителни разстройства и самонараняване.

Има опасения относно ученици, които досега не са се завърнали в училище - и в една трета от училищата се наблюдава „увеличаване на броя на децата, които се отстраняват от училище, за да се обучават у дома“.

Джеф Бартън, лидер на профсъюза на учителите ASCL, каза, че докладът "ясно показва образователното и емоционалното въздействие на затварянето на училищата и защо трябва да направим всичко възможно, за да останат училищата отворени".

Но той предупреди, че става финансово неустойчиво поддържането на работа на училищата, като цената на мерките за безопасност и необходимостта да се плаща за доставчици, когато учителите трябва да се изолират.

Говорителка на британското министерство на образованието заяви: "Правителството е наясно, че връщането на всички ученици и студенти в редовно обучение е национален приоритет."

Тя каза, че фонд от 1 млрд. паунда ще помогне да се компенсира загубеното обучение.
БГНЕС