Проблемът с агресията в училище не е само в България
Проблемът с агресията в училище не е само в България / снимка: БГНЕС, архив

Проблемът с агресията в училище не е само в България, съществува във всяка държава, но той не може да бъде решен „механично”. Това становище изрази Милена Дамянова, зам.-министър на образованието.

От миналата учебна година в българските училища се прилага документът, наречен „Механизъм за противодействие на училищния тормоз между децата и учениците в училище”, изтъкна Дамянова. И обясни, че той има за цел да помогне на
училищата да се справят с явлението „училищен тормоз”, като се разграничат понятието „насилие” и „тормоз”.

Дамянова изтъкна, че всеки случай с насилие в училище трябва да се разглежда индивидуално. Изключително важно е и взаимодействието между различните институции, когато има проблемно поведение при учениците, защото то най-често се дължи на различни причини, посочи тя, цитирана от БТА.

Националната мобилна група от психолози се финансира от Министерството на образованието, младежта и науката, припомни зам.-министърът. По думите й групата работи по много различни случаи с ученици, но от тази учебна година „набляга” повече на превантивните дейности.

Тя даде пример със случая в Добрич, при който ученици поругаха портретите на български исторически личности, по който са се включили двама психолози от националната мобилна група от Варна. Дамянова добави, че в националната мобилна група участват изявени училищни психолози от цялата страна, които работят мотивирано и ентусиазирано.