/ Sofia Photo Agency, архив
Това констатираха от Института за пътна безопасност
Кръстовището на бул.„Драган Цанков” и ул. „Лъчезар Станчев”, където кола на НСО удари 14-годишно дете, е опасно. Това заявиха от Института за пътна безопасност, които направиха проучване на пътните инциденти в зоната на кръстовища със светофари на територията на София, съобщава NOVA.

Според Института това е кръстовище, чиято организация на движението поставя в риск както пешеходците, така и водачите на автомобили.

Реално това е една много оживена пътна артерия, а именно пресичането на бул. „Драган Цанков” с улица „Лъчезар Станчев” и улица „Васил Калчев”. Самото кръстовище е специфично поради това, че на практика то е четириклонно кръстовище, разположено на по-голяма площ. Организацията му на движение създава предпоставки за пътнотранспортни произшествия. Кръстовището се регулира със светлинни сигнали (светофар). За съжаление обаче това е едно от многото кръстовища в София, където светофарите са така изградени, че заблуждават водачите на пътни превозни средства”, се казва в становището на Института.

Кола на НСО удари 14-годишно дете (ВИДЕО)

"По подобен начин недобре изградената светлинна сигнализация често подвежда водачите при кръстовището на бул. „Владимир Вазов” и ул. „Васил Кънчев”. Там през лятото поради объркване на водач, въведен в заблуждение именно от светлинните сигнали, друг водач изгубва управление над автомобила си и блъсна 5 деца", заявиха от Института.

"По същия начин например движещите се по бул. „Драган Цанков”, по направлението от бул.„Г.М.Димитров” към кръстовището с „Васил Кънчев”, по никакъв начин не са уведомени, че лентите от движение от две стават една, и втората лента се обособява за завой само наляво. В зоната за изчакване има изградена спирка. По този начин водачите реално блокират целия трафик, поради че няма така изградена джоб, който да осигурява малко повече безопасност за чакащите на спирката. В същото време поради спецификата на кръстовището, светофарите са така изградени, че много често водачите се подвеждат и тръгнат на червен забраняващ сигнал. Разбира се, преминаването на червен сигнал е нарушение, но фактът че има създаден дефицит и че дори един шофьор може да се обърка и да тръгне, говори, че организаторът на движението- Столична община не си е свършила работата", се казва още в становището на Института по пътна безопасност.
NOVA