/ БГНЕС
От Института за пътна безопасност предлагат да се създаде държавен орган към Министерския съвет, който да прави постоянен мониторинг на обстановката по пътищата.
 
Полина Пешева настоя и за незабавни промени в Закона за движение по пътищата. Така ще бъде пресечено агресивното поведение на пътя с нулева толерантност към системните нарушители.
 
За какво да внимават шофьорите със старта на 2018-а?

Нужна е и нова национална стратегия по безопасност на движението, съобразена с малкото време, посочено в европейската програма по пътна безопасност до 2020 г.
 
Нарушителите да бъдат глобявани с малки глоби, но редовно, за да могат тези пари да бъдат събрани. Има хора с по 20 глоби за година. Нужна е нова процедура по връчване на актовете за административни нарушения.
 
За нулева толерантност към системните нарушители по пътищата, настояват експерти

Минаването на червено, пресичането неправилно и неправилното паркиране също да се санкционират по-ефективно. Също и да има стимул при плащането на глоби. Например глоба от 200 лева, ако бъде платена в първите дни, санкцията може да е 100 лева.
 
“Гражданската отговорност“ ще зависи от поведението на пътя

Предишният председател на транспортната комисия в НС Настимир Ананиев заяви, че редица институции се занимават с пътна безопасност, но почти никой няма експерти. Държавата, според него, трябва да обяви пътната безопасност за приоритет.
 
Необходима ни е нова стратегия за пътна безопасност, защото сегашната не е актуална със световните изисквания, каза Богдан Милчев от института. Освен това е нужен и екшън план, каза той.
БТА