/ БГНЕС
С "очовечаване" на административните услуги до края на годината ще отпадне нуждата от 12 хартиени удостоверения, обяви пред журналисти вицепремиерът Томислав Дончев.

Административната реформа няма да доведе до оскъпяване на услугите
 
Това са удостоверения, свързани с БУЛСТАТ, с гражданско, служебно и имотно състояние, с услуги на НОИ и други. Очаква се  да отпаднат напълно поне осем от тези удостоверения, а за четири това ще е частично.

Премиерът размаха пръст за борбата с бюрокрацията (ВИДЕО)
 
Проблемът е, че много от регистрите на администрацията са на хартия за времето до 2000 г., уточни Росен Желязков, председател на Държавна агенция "Електронно управление". За облекчаване на административни режими са нужни промени в поне 100 закона и в още повече подзаконови постановления и решение на МС и на други ведомства.

Борисов с ултиматум за ненужно изисквани документи от администрацията

До средата на октомври Министерски съвет ще внесе в парламента предложенията за законови промени за административната реформа, каза Дончев. Инспекторатите на ведомствата ще се включат в контрола на реформата, посочи той.

Администрацията няма да иска представяне на 12 удостоверения на хартия от септември
 
Вицепремиерът изрази учудване, че при работно време от осем часа за дадено ведомство приемното време за граждани е по-кратко. "Ще отпадне т.нар. "двутактовост на услугите. Не е нужно гражданите да подават заявление за документ на една дата, а да го получават на друга дата при положение, че той се вади за пет минути", добави Томислав Дончев Дончев.
 
БТА