Големите търговски вериги ще имат щандове с лого „Подкрепяме българското”
Големите търговски вериги ще имат щандове с лого „Подкрепяме българското” / Дарик архив

Големите търговски вериги да осигурят на щандовете си място под логото „Подкрепяме българското”. За това в момента преговарят от Министерството на земеделието и храните с няколко хипермаркети. Това съобщи и пред фермери в Смолян заместник-министърът на земеделието Свилен Костов. Той присъства на откриването на изложението „Подкрепяме българското” в Смолян, представящо продукцията на земеделски производители от Родопите.

Целта на кампанията е да повишим интереса на потребителите към хранителните продукти от нашите родни български производители, допълни Костов.

Водените разговори с търговските вериги са относно обособяване на щандове, на които да се излагат и продават единствено стоки от български продукти и производители.

Местните производители имат нужда от подкрепа, а основният проблем е затруднената реализация от гледна точка досег до крайни клиенти. Това заяви заместник-министърът,  запознавайки се с показаната на изложението продукция от родопски ферми.

Сирене, мляко, смилянски фасул, мед, картофи и мурсалски чай са част от представяните продукти на организирания днес пазар в Новия център на Смолян.

С кампанията „Подкрепяме българското” търсим по-скоро емоционалното решение, отколкото прагматичното, коментира Свилен Костов. Според него бизнесът на малките земеделски производители зависи от пряката връзка с потребителите и затова с кампанията се дава достъп до крайния потребител. Проблемът в Родопите е липсата на възможности за интензивно земеделие, допълни заместник-министърът. Той препоръчва като единствена икономическа възможност за тези фермери да бъдат първи доставчици на своите потребители без посредничеството на прекупвачи.