• Размер на шрифта:

Ще дават шофьорска книжка само след завършен 10-ти клас?

19 март 2012 13:11 / обновена на 20 март 2012 | Димитър Панев | 25 Коментирай Препоръчай (1)

Ще дават шофьорска книжка само след завършен 10-ти клас?
© снимка: Sofia Photo Agency, архив, Надя Коцева  

С между 10 и 15% може да се увеличат цените на шофьорските курсове до края на лятото, прогнозират от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Като една от причините за очакваното увеличение, специалистите посочиха скока в цените на горивата.

В по-скъпите курсове обаче от асоциацията виждат предпоставка за по-качествено обучение. Според експертите към момента 50 на сто от фирмите, които имат лиценз за издаване на шофьорски книжки, работят в нарушение на Закона за движение по пътищата. Като друг основен фактор, който поддържал войната на пътищата, от асоциацията изтъкнаха ниското образование на новите водачи на пътя. В резултат на това, специалистите предложиха свидетелство за управление на МПС да могат да получават само завършилите 10-и клас.

Повишението на цените на шофьорските курсове ще бъде факт през лятото, увери председателят на УС на асоциацията Красимир Георгиев. Според него, за да бъде обучението на млади шофьори качествено, стойността на курсовете трябва да поскъпне поне с 15%. „Това е една цена, която в последните години не само, че не се увеличаваше, а дори намаляваше. Но тя намаляваше, защото не се даваха всички, предвидени в нормативната уредба часове”, обяни той.

По думите на Георгиев поне половината от фирмите, лицензирани да обучават млади шофьори, „не поддържат изискуемия персонал, съгласно Закона за движение по пътищата, по-малко брой часове обучават и се превръщат в нелоялна конкуренция”. „Тогава качествените фирми, за да оцелеят, започват и те да правят така и като цяло резултатът е изключително негативен”, изтъкна още Георгиев.

„Аз имам реалното предложение записите от изпитните камери по време на шофьорския изпит да бъдат и доказателство за санкциониране на нарушителите от страна на КАТ. На ден в София има минимум 20 изпита - по пет часа, това са сто часа. И бъдете сигурни, в тези 100 часа ще има минимум 300 заснети нарушители

- Красимир Георгиев

Според него едно увеличение на цените би могло да реши този проблем. Но то само по себе си няма да е достатъчно. За да намалее броят на жертвите по пътищата, от асоциацията са категорични, че трябва да намалее и броят на нискообразованите водачи. „Съгласно предстоящите промени в образованието, при които ще има първа степен на средно образование при завършен 10-и клас и втора степен при завършен 12-и, аз смятам, че, за да могат да карат шофьорски курсове, кандидатите трябва да имат минимум първа степен - т.е. да са завършили 10-и клас”, заяви той.

Относно отдавна коментирания въпрос - защо камерите по българските пътища не са достатъчно, отговорът на ръководните органи на КАТ бил все един и същ - нямало достатъчно средства за още камери, обясниха още от асоциацията. „Аз имам реалното предложение записите от изпитните камери по време на шофьорския изпит да бъдат и доказателство за санкциониране на нарушителите от страна на КАТ. На ден в София има минимум 20 изпита - по пет часа, това са сто часа. И бъдете сигурни, в тези 100 часа ще има минимум 300 заснети нарушители”, каза Георгиев.

Той уточни още, че предложението нееднократно е отправяно както до КАТ, така и до Транспортното министерство, но двете институции постоянно си прехвърляли отговорностите.




Етикети: шофьорски курсове, цени, обучение, шофьори

Коментари

Коментирай

Подреди: Първите отгоре Последните отгоре

  • Страница:
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
#25

pencho - 17.05.2013 г. 10:56:26

zadaljitelno trqbva da stane s zavarshen pone 10 klas
zashtoto nqkakvi negramotnici koito edvam sa do4akali da vzemat 8 klas
i sa povtarqli 2 ili 3 godini ne trqbva da imat knijka

#24

Пламен Мирчев - 20.03.2012 г. 15:10:02

Заповядайте ,и вижте моето обучение тогава можем и да коментираме горе посочените изявления!Ще помоля тези анонимните поне да имат достойнството да си кажат имената защото тук не говорим само за цена говорим как болшенството колеги подбиват цени и са се превърнали в търговци ,а не в обучаващи!

#23

???? - 20.03.2012 г. 09:14:06

А някой да е виждал ром/циганин/ в учебна кола?

#22

? - 20.03.2012 г. 06:35:38

Добра стъпка, но това как ще намали корупцията в системата? Съвсем скоро ми написаха акт, защото съм нямал син талон, а следователно имам акт, който най-вероятно не съм платил. Нямах платежно в себе си, т.е. нямах и доказателство. Господата полицаи пък нямаха никаква система, с която да проверят откога съм шофьор (изключая вписването в книжката), колко акта съм имал и за какво. Те само констатираха няколко неща:

- не бях пил
- не бях превишил скоростта
- бях с колан
- бях включил фаровете
- бях със зимни гуми
- имах годишна винетка
- имах застраховка ГО
- имах стикер за ГТП

но нямах син талон!!!!!!!

Та, какво ще направят полицаите, ако утре ме спрат с фалшива книжа (това само аз ще го знам) и нямам нарушение?! А карам вместо МПС с категории А, В или М (както ми е в оригиналния документ), примерно Д+Е?!

Системата ни е пълна с дупки, за да има корупция и съответно приходи. И на христова възраст да направят взимането на книжката - все тая. Подкупни копелета в тази страна колкото искаш. А три пъти по-подкупни от тях са тези, които би трябвало после да ги осъдят.

Така че никаква полза няма да има от тази "новост".

#21

18 - 19.03.2012 г. 19:25:10

Ах,каква идилия!Сигурно редакторите са искали да кажат-ще се купува шофьорска книжка след .....А да сте чували за фалшиви дипломи?Та как точно,напр.,бай мангал,ще се сдобие с книжка?Психотест,компютърен при това,е нужен.Както и минимален пакет тест за интелигентност.Като записите от проведените тестове,да се съхраняват поне 10г.Както и да борим идиотията и престъпността по пътища и улици,ще се вихри с пълна сила.Като се има предвид и пословичната неподкупност на пътните полицаи...

#20

The Peasant - 19.03.2012 г. 19:18:46

Aбе, Пламенчо Мирчев - опяваш като поп някакви призиви, в които вече никой не вярва! Вземи да се гръмнеш! Оправете си корупционните схеми и спрете да продавате книжки, тогава лайте, че по-скъпото било по-качествено!

#19

admin - 19.03.2012 г. 19:09:53

Ако инструкторите и инспекторите искат да направят от един курсист Шофьор те ще го направят,независимо от размера на цената.Но както в много пера на услугите,така и при тях клиента е просто средство за печелене на пари.Колкото повече клиенти,толкова повече пари.Понеже целта са парите,независимо от това,че досега от техните школи са излезли стотици недонаучени и направо опасни "шофьори",искат ВЪПРЕКИ това да повишат цените,за да няма повече недонаучени и опасни "шофьори"!
Егати наглеците! Не стига,че досега не са си вършили работата съвестно въпреки,че си плащаме,но искат да им плащаме повече за какво?За същото! Ама то не са само те.Всичко е ревнало за пари. Повече и повече пари.

#18

samet - 19.03.2012 г. 17:24:39

knishkata ne kara aftomobila tipaci da duhat tezi koito zavigdat magalite

#17

Мирчев - царя на волана - 19.03.2012 г. 16:50:42

ХАХАХАХАХАХА браво Мирчев, браво Пламене, и кое ти е качественото обучение обиколки на полигона с мръсна газ и вдигната ръчна спирачка за трениране на потегляне ли ?

#16

Roger - до #15 - 19.03.2012 г. 16:43:32

Пич, ти по-плоска реклама не можа ли да си направиш? С какво гарантираш доброто обучение? Само с цена? Аз ще ти покажа две страници фирми с цени по-високи от твоята. Това означава ли, че те обучават по-добре ?!

  • Страница:
  • 1
  • 2
  • 3
  • »

Напиши коментар

  • Име *:

    Полетата отбелязани със * са задължителни!
  • E-mail:

  • Коментар *:

  • Код за сигурност *:

    security code

    Въведи код:

Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.

Условия за ползване на коментарите »

 

Малки обяви