Костадин Костадинов: Ако не аз, кой друг тогава?
Костадин Костадинов: Ако не аз, кой друг тогава? / netinfo
Костадин Костадинов: Ако не аз, кой друг тогава?
45859
Костадин Костадинов: Ако не аз, кой друг тогава?
  • Костадин Костадинов: Ако не аз, кой друг тогава?

Дарик зададе 19 от важните за града ни въпроси на основните претенденти за кмет на Варна.
В Националния ефир на Дарик, в обзорното предаване „Седмицата”  се чуха отговорите на петима от тях. Пред микрофона на Дарик без страх застанаха Борислав Гуцанов, Николай Недков, Костадин Костадинов, Добромир Джиков и Веселин Марешки.
Въпреки многобройните ни покани да вземе участие в нашия „блиц-дебат”, един от основните претенденти за кметското място – досегашният градоначалник Кирил Йорданов не пожела да застане пред слушателите на Дарик радио и заедно с опонентите си да отговори на нашите 19 въпроса. Изводите оставяме на вас...
Предоставяме и на читателите на dariknews.bg възможността да се запознаят с намеренията на кандидатите за кмет на Варна, както и с техните мотиви да се кандидатират за отговорния пост.

Ето отговорите на Костадин Костадинов – кандидат за кмет на град Варна с №39 в интегралната бюлетина, издигнат от коалиция „Варна утре” (Гергьовден, ВМРО, БНД и Новото време).

1. Г-н Костадинов, какво ще е първото нещо, което ще направите като кмет на Варна?

Ще работя за приемането на новия Общ устройствен план. Без него градът не може да се развива по никакъв начин.


2. Кажете две основни неща, които трябва да се променят, за да бъде Варна най-добър град за живеене в България?

Градът трябва да бъде изчистен от боклуци и в него да се развива промишленост, която да дава достойно заплащане на хората, защото в момента градът през лятото работи, а през зимата почива.

3. Как ще обрисувате Варна с 3 думи?

Варна е морската столица на България.

4. Според Вас, кои са трите най-важни неща от следните: Втори Аспарухов мост, Магистрала Хемус, Магистрала Черно море, нов контейнерен терминал, нова Спортна зала, нова Концертна зала, Алея Първа, яхтено пристанище.

Магистрала „Черно море”, магистрала „Хемус” и нов контейнерен терминал.

5. Къде е мястото на новото пристанище?

Мястото му при всички положения не е там, където е в момента. То трябва да бъде изнесено в езерото.

6. Колко средства са необходими, за да се сдобие Варна с изцяло обновена пътна инфраструктура?

Оценката на моя екип е за около 150 милиона за преасфалтиране на петте основни булеварда във Варна.

7. Какъв трябва да е годишният бюджет на Варна?

Колкото и да е, никога няма да стига, затова трябва да бъде пренасочен интересът на администрацията не към усвояване на средства от държавния бюджет, а към усвояване на средства от европейските фондове.

8. Кога във времето виждате приемането на ОУП?

Надявам се до края на годината.

Ако сте кмет на Варна...

Ако съм кмет на Варна, ще стане още преди края на годината.

9. Трябва ли да бъдат разрушени всички съществуващи незаконни строежи във Варна – от къщите в гетата до остъклените балкони?

Специално за остъклените балкони има решение, което е на Върховния съд и в което ясно се казва, че тези съоръжения – остъклените балкони, всъщност не представляват строеж по смисъла на закона, а нещо, което се доближава по-скоро до саниране и подобрение във вътрешния дизайн на апартамента. Що се отнася до незаконните строежи и конкретно тези в циганските гета, всеки един, без значение дали е циганин или българин, който не може да докаже с акт 16 за изградена постройка и влязла в експлоатация и нотариален акт за собственост на терена, че са негови и че са изградени законно, просто ще бъде принуден да напусне. А това, което е изградил, ще трябва да бъде разрушено. За това ще работя и това ще е един от основните приоритети на моята администрация.

Къде е мястото на общината в това? Трябва да се работи в доста тясна връзка с РДНСК, с Министерството на регионалното развитие...

Точно така, защото до момента практиката е показала едно прехвърляне на топката между общината, РДНСК, Регионалното министерство и обратно, като никой не иска да вземе това решение, защото всъщност става дума за политическо решение за прилагане на закон. За съжаление това е някакъв абсурд, който го има единствено и само в България. Никъде в света законите не се прилагат с политическо решение, а се прилагат просто защото са закони и трябва да се спазват. В България обаче очевидно не е така. Ние успяхме благодарение на натиска, който оказахме на общината, февруари месец да предизвикаме събарянето на цели пет такива незаконни къщи, макар че е трудно да се нарекат къщи, по-скоро временни постройки в района на завършващия се обновен булевард „Девня”, в района на Стара гара. Тогава, ако си спомняте, успяхме с една доста ефектна наша акция в центъра на Варна да принудим общината, въпреки че РДНСК не издаде в крайна сметка разрешение, да събори тези пет постройки. Искам да припомня, че ако не ги беше съборила, общината щеше да загуби над 5 млн. евро, които й бяха дължими по сумата за довършване на този проект.

Имате ли информация колко остъклени тераси са демонтирани?

Не. Имаше един единствен опит на РДНСК по някакъв абсурден сигнал. Една жена във „Владиславово” беше принудена да събаря своя остъклен балкон, което беше много глупаво с оглед на това, че на практика във Варна няма тераса, която да не е остъклена. Незнайно защо точно нейната се оказа най-големият проблем. В последствие от РДНСК бяха така добри да проверят съдебната практика и се оказа, че всъщност нямат право да събарят остъклени балкони и слава Богу, защото иначе цяла Варна щеше да скочи срещу тях.

10. Как ще изглежда мястото, на което в момента е квартал „Максуда”, в края на мандата Ви?

Там, където е квартал „Максуда”, по принцип още от средата на 80-те години е предвидено да завършва продължението на бул. „Левски”, което да го свърже с крайезерния път – бул. „Девня”. В края на мандата ми, тоест след около 4 години, ако сме си изпълнили инвестиционната програма, там трябва този булевард вече да бъде завършен, а всички незаконни постройки и целият грозен боклукчийски пейзаж, който замърсява идеалния географски център на Варна, защото „Максуда” в момента е идеалният географски център, ще бъдат премахнати, а от едната и от другата страна на булеварда ще има паркове.

Къде ще отидат тези хора, които живеят в момента там?

Където искат да отидат. Това са възрастни хора, избиратели, които гласуват на всички избори почти на 100 процента, така че всеки един от тях да си вземе бъдещето в свои ръце, да решава сам какво да прави. Това не е ангажимент на общината, още по-малко ангажимент на държавата. Живеем в една капиталистическа пазарна икономика, времето на комунизма свърши. Никой не е длъжен нито да ги храни, нито да ги гледа, нито да ги мисли.

11. Колко още места в детските ясли и градини ще има до края на мандата Ви?

450 места в яслите и още толкова в детските градини. Изчислили сме го и е напълно възможно да стане без проблем.

12. Колко общински жилища са необходими на Варна и какъв е начинът да бъдат осигурени?

Към настоящия момент смятам, че Варна не трябва да се развива в посока на строеж на нови общински жилища. В града даже има огромен пазар и свръхпредлагане на такива помещения. По-скоро трябва да се насочи политиката към саниране на съществуващите и съответно тяхното облагородяване.

Тоест не трябва да се строят повече общински жилища?

Не. Трябва да се стопанисват тези, с които разполага общината, защото те не са в добро състояние, една част от тях, разбира се, и да се насочи интересът преди всичко на общинската инвестиционна политика към инфраструктурните проекти в града.

13. Нуждае ли се Варна от алтернативен обществен транспорт?

Мисля, че и този, който имаме към настоящия момент, не е достатъчно добре развит. Ако погледнем дори тролейбусния ни транспорт – това са същите коли, които се движат по улиците на Варна вече повече от четвърт век, които са трайно амортизирани и трябва да бъдат подменени. Първото, което трябва да направим, е да подменим тролейбусния парк, който е основата на екологичния транспорт във Варна, и едва след това да мислим за въвеждане на нов, алтернативен транспорт в града.

Тоест, казвате, че трябва да се обнови паркът?

Абсолютно, и то на тролейбусите. Задължително! Те в момента се движат вече извън всякакви експлоатационни срокове, а това е най-тихият, най-безшумният и, разбира се, най-екологичният транспорт в града, с който навремето ние се гордеехме, че бяхме едни от първенците в България. В момента изоставаме много.

14. За или против строежа на нова окръжна болница?

Няма нищо лошо в това да се направи нова окръжна болница.

На мястото на старата?

Смятам, че старата има все още голям капацитет, но лошото е, че и там, както на много други подобни съоръжения в града, отдавна не е правен ремонт. Най-лесното е да се събори нещо, което го има, и след това да се строи наново. Първото, което трябва да се направи, е там да се оптимизира пространството, защото в момента състоянието на една голяма част от болницата не е такова, каквото би трябвало да бъде в един европейски град, претендиращ да е морска столица.

15. Кое място, сграда, исторически паметник, археологическа находка или друг обект бихте нарекли символ на Варна?

Символът на Варна е Катедралата. Това е нещото, което първо виждат всички, които идват в града. Това е центърът на Варна, духовният център на Варна, така че за мен символът на Варна е Катедралният храм „Успение Богородично”.

16. Как с едно изречение бихте представили Варна извън пределите на страната?

Варна е най-красивият град в България.

17. Кое е най-важното нещо, което трябва да се направи, за да стане Варна Европейска културна столица през 2019 година?

Трябва да се изгради нещо, в което да се случват всички събития от календара на Европейската културна столица, защото към настоящия момент ние не разполагаме с такава, да я наречем условно културна инфраструктура.

Имате предвид нова концертна зала, или нова опера?

Основното, което ние трябва да направим, е не да гледаме да правим нещо ново, а да оптимизираме това, което имаме. Тоест, да се направи ремонт и освежаване както на Спортната зала, която е общинска собственост, така и на Фестивалния комплекс, който е държавна собственост, но и в двата случая се намират на територията на града и са двата основни културни обекта. Извън това какво остава? Да правим събирания в читалище „Маяковски”? Няма как. Така че, да се започне оттам, а при условие, че има европейски фондове, които дават и пари за всички подобни амбиции на местната власт, никакъв не бил проблемът да се изгради още една многофункционална културна зала в нашия град.

18. Как си представяте Вашия средностатистически избирател?

Свободен човек. Хората, които симпатизират на моята кауза, които подкрепят каузата на коалиция „Варна утре”, състояща се от четири партии, са хора, които са свободни, образовани. Хора, които не продават гласа си и хора, които искат да живеят във Варна, които обичат града си, които искат и децата им да живеят тук, които искат да са спокойни, да живеят в един чист и работещ град, и хора, които имат уважение към самите себе си.

19. Защо всъщност искате да сте кмет на Варна?

Защото вече 20 години гледам  как едни и същи хора си сменят топката в управлението. Защото виждам как за тези 20 години тези хора, редуващи се в управлението, както на града, така и на държвата в общ план, унищожиха живота на моите родители, на поколението на моите родители. Защото виждам, че тези хора нямат намерение да се отказват, а имат потенциала да унищожат живота и на моето поколение. Защото виждам, че тези хора унищожават държавата като цяло, унищожават нацията. И защото смятам, че ако ние не им се противопоставим, няма кой. Ако не аз, кой друг тогава?