Открити нарушения при проверки на Комисията за защита на потребителите
Открити нарушения при проверки на Комисията за защита на потребителите / sxc.hu

Засилени проверки в търговската мрежа и складове на едро в Сливенска община извършват служители на общинската Комисия за защита на потребителите. 12 жалби са постъпили от началото на годината, на 95% от тях е оказано съдействие, без да се налага намеса на други институции. Това заяви за Дарик Иван Марков - главен инспектор в отдел "Икономическо развитие" в общината. По думите му гражданите не знаят правата си, затова той призова при купуване на стока да се изисква касова бележка или фактура.

При констатирани нередности - дефектна стока, неизвършена рекламация или отказ на услуга е необходимо гражданите да се обърнат за съдействие към продавача. Ако той направи отказ, могат да подадат жалба до кмета на града. Основните права на потребителите са право на информация за стоките и услугите, право на защита срещу рискове от придобиването на стоки и услуги, които могат да застрашат живота, здравето или имуществото им, право на обезщетение за вреди, причинени от дефект на стоки, право на достъп до съдебни и извънсъдебни процедури за разрешаване на потребителски спорове.

От извършваните проверки инспекторите от Комисията за защита на потребителите са констатирали некачествени стоки, внос от Китай, дефектни текстилни изделия, неправилно изчисление на процентите при намаление на стоките, липса на ценоразпис. А най-честите констатирани нарушения са липса на цени, липса на информация на български език на инструкции за ползване на уреди, апарати и различни видове техника. Направени са над 800 проверки, съставени са около 60 акта. Минималната глоба, според Закона за защита на потребителите, е 300 лева, а максималната санкция е до 10 хиляди лева, информира Марков.