Как се яде слон? А може ли да успеем честно в бизнеса?
Как се яде слон? А може ли да успеем честно в бизнеса? / netinfo

Как да стартираме нов бизнес в интернет? Кои са основните законови изисквания и правила? Как да защитим търговската си марка и да патентоваме  продукта си? Това са само една част от важните за всеки стартиращ бизнес въпроси, на които получиха отговори над 200 студенти  и млади хора, изправени пред възможостта да печелят от собствен бизнес. Повечето от тези въпроси бяха дискутирани със собственика на www.pravatami.bg Георги Държанлиев, според когото думата “невъзможно” трябва да бъде премахната от речниците на всички езици по света.

Той бе първият от лекторите на безплатния семинар „Първи стъпки в бизнеса“, който се проведе в аулата на Техническия университет в Пловдив по идея на най-голямата неправителствена младежка организация в света Junior Chamber International (JCI). Основен организатор и модератор на форума бе локалният президент на JCI Plovdiv Петър Дяксов, който е и управляващ директор на Tendrik,  компания, която дава цялостни решения за онлайн търговия.

Back-end програмистът Симеон Прусийски обясни как можем да тестваме идеята си за нов бизнес и защо не трябва да се отказваме дори и да не успеем от първия път. По думите му университетската среда е идеална за експерименти от рода “проба-грешка”.  Той посъветва бъдещите предприемачи да се опитат да се провалят  “безопасно”. “Една танцьорка се записва по 3 часа на ден и всеки път реже и публикува само 30 секунди с най-добрите движения, не повече, не и по-малко”,  даде пример той.

Идеите се променят във времето и от това се раждат големите компании, каза Ивайло Христов, собственикът на една от първите родни фирми, които разработват приложения за Facebook и печели голям успех. Сигурният път към този успех обаче се изгражда стъпка по стъпка, отбеляза той.

Всички лектори се обединиха около идеята, че независимо дали проектът за нов бизнес е иновативен или допълва вече позната търговска практика, първото условие за успех е добрият екип, който създава продукта, както и правилният маркетинг. Защо е важно да познаваме потенциалната си интернет аудитория и да знаем на кого ще продаваме, още преди да сме стартирали, обясни главният редактор и мениджър на Дарик радио в Пловдив Лалка Златанова, в качеството си и на представител на най-голямата интернет компания в България Netinfo, от която е част и информационният сайт Dariknews. Да работиш за компания, която се радва на голямо обществено доверие и в същото време ти дава много възможности по пътя напред, включително възможност да печелиш и от собствен бизнес, е най-добрата алтернатива за всеки млад човек, категорична е тя.

"Когато правиш нещо, прави го по възможно най-добрия начин, давай всичко от себе си и само тогава успехът ти ще бъде гарантиран и хората около теб ще оценяват твоите усилия и ще подкрепят мечтата ти". Това е формулата за успех на  Константин Василев, собственик на верига магазини за ламиниран паркет, който също даде пример за това как можеш да тръгнеш от нулата и да успееш с търпение, честност и доверие.