Пациенти с ревматологични заболявания се жалят от Здравната каса
Пациенти с ревматологични заболявания се жалят от Здравната каса / снимка: БГНЕС, архив

Здравната каса е потвърдила своето нечовешко отношение към пациентите с ревматологични заболявания. Това е мнението на самите пациенти, които от месеци изразяват недоволството си срещу институцията заради нови изисквания, които според тях орязват лечението им.

Пациентите са възмутени от факта, че Върховният административен съд е спрял действието на въпросните изисквания, но от касата не са отговорили на въпроса какво следва сега.

„Ние сме истински и чувствителни хора и това, което правите с нас в последните месеци, е геноцид”, твърдят от организациите, представляващи пациентите.

Новите изисквания бяха въведени от касата през август и според пациентите те ще оставят над 4000 от ревматоидно болните без лечение. След редица срещи, проведени през последните месеци, от касата обещаха да преразгледат изискванията и поеха ангажимент да преработят всички медицински критерии за лечението на тези болни.

След жалба от пациентите съдът определил спиране на въпросните изисквания, но касата отказала да се съобрази с това и продължила да ги прилага.

Няма причини за безпокойство от страна на пациентите с ревматологични заболявания, съобщиха от здравната каса, в отговор на твърдения на тези пациенти, че институцията се държи нечовешки с тях.

От касата подчертават, че надзорният съвет не е взел решение в ущърб на тези болни, а е обсъждал изискванията, които се превърнаха в повод за недоволството на ревматоидно болните.

За започване на лечението на тези пациенти се изисква становище от експертна комисия, а такива комисии имало само в три болници в страната – в София, Пловдив и Варна.

Тъй като това причинявало неудобство и на пациентите, и на работещите в комисиите, се наложило да се променят изискванията така, че болните да имат определен брой прегледи и изследвания годишно, обясняват от касата.