Топлото време няма да провали зимния сезон, надяват се в туристическия бранш
Топлото време няма да провали зимния сезон, надяват се в туристическия бранш / снимка: БГНЕС, архив

Представители на туристическия бизнес са умерено оптимистично настроени за това, че зимният сезон ще бъде добър, коментира пред журналисти зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева, която откри туристическото изложение „Go2Balkans” в София. Всички са притеснени от топлото време, но като цяло записванията вървят добре, разчита се на засилени записвания в последния момент, допълни зам.-министърът.

Сред пазарите, на които страната разчита на ръст през предстоящия зимен сезон, Георгиева открои Израел, Молдова, Великобритания, Словакия, Македония и на традиционните балкански пазари - Гърция, Румъния и Турция. Тези три страни са сред държавите, генериращи най-много туристи и приход за българския входящ туризъм, припомни зам.-министърът.

За 2014 г. туристите от Гърция в България са над 1 млн., от Румъния малко над половин милион, от Турция малко под 500 000. В отговор на въпрос Ирена Георгиева каза, че няма впечатления кризата в Гърция да се отразила на туристическите пътувания на гърците през лятото и изрази надежда тя да не даде сериозно отражение и за предстоящия зимен сезон.

Министерството на туризма ще подкрепя всяка инициатива за създаване на общи туристически балкански продукти, заяви зам.-министърът и изтъкна, че такава възможност има в рамките на Дунавската стратегия и в частност развитието на културно-историческите маршрути. Работим усилено за създаването на бранд Дунав, допълни тя.

Освен това България и Румъния имат подписан меморандум за сътрудничество и напреднали отношения по повод изграждането на общ туристически център в Китай. С Гърция се водят разговори за създаване на подобни общи продукти и средства за налагане на региона на Балканите като туристическа дестинация.

По думите на зам.-министъра България работи и във формата 16 плюс 1, в който Китай разговаря за инвестиции със страните от Централна и Източна Европа, и в частност с туристическия координационен център, който е създаден с цел общи туристически продукти не само за Балканския регион, но и сред тези 16 страни, с които да се привличат китайски туристи.

Георгиева припомни, че китайските туристи се интересуват минимум три дестинации при едно пътуване, което е не по-кратко от десет дни до две седмици.

В отговор на въпрос зам.-министърът изрази мнение, че в близко бъдеще страната ни ще може да привлече руски туристи и към специализираните видове туризъм в България, а не само ваканционния.

Източник: БТА