БСП: Потенциалът на Стара Загора в туризма „спи”
БСП: Потенциалът на Стара Загора в туризма „спи” / Предизборен щаб

Общината не успя да се превърне в звеното, което да обедини интересите на бизнеса, културните институти и природните дадености

„Туризъм и много фокусирана подкрепа за вече съществуващите инвеститори в Стара Загора - това е неотложно като задача за следващия кмет.", това заяви д-р Стефан Шишков, кандидат за кмет на БСП лява България - за Стара Загора след серия от среща с представители на местни бизнес-организации и културни институти. В Стара Загора могат да се развиват няколко форми на туризъм - спа, исторически, фестивален, гурме, винен и еко-туризъм и от това да печелят и общината, и местният бизнес.

Стара Загора има изключителни дадености в посока туризъм, но за съжаление този потенциал засега „спи" смятат от БСП. „Хубаво е, че в града се възстановяват исторически забележителности, че се изграждат нови исторически паметници, но като че ли усилията стигат до тук, без да има идея как тези отделни плюсове, могат да се съберат в обща програма и да работят като едно цяло, от което да печели и бизнесът, и общината"., обявиха от БСП.

Една от първите ни стъпки в следващото управление е да обединим в работеща група хотелиери, ресторантьори, представители на културни институти, неправителствени организации, бизнес-сдружения, туристически съюзи, които заедно с общината да подготвят план за развитие на местния туристически продукт.

Общината трябва да създаде отделно звено или структура, което да работи само в тази посока. В БСП са проучили опита на няколко общини, които вече прилагат собствена програма в туризма. Общината, заедно с партньорите си, подготвя т.нар. карта с вариации на туристически пакети и маршрути с различно времетраене и комбинации от видове туризъм и включва в нея всички възможни услуги - от места за настаняване, хранене и забавления, през културни, природни и исторически забележителности - до възможности за пазаруване и получаване на други видове услуги, включително и здравни.

Ролята на модерната община, освен на свързващо звено между всички участници по веригата, е и да предлага много агресивно местния продукт. Това може да стане и чрез международните й контакти, но и чрез постоянна работа с големите туроператори и организации в туризма, които да включат старозагорските пакети в своите дестинации, които продават в чужбина и в България.

„Нито едно управление не е работило в тази посока до сега.", заяви д-р Стефан Шишков. Според него с повече усилия и с не голям ресурс, общината може да завърти колелото и ползи от тази политика да имат голям спектър от малки и средни предприятия в сферата на услугите и търговията.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!