Д-р Иван Иванов: Финансовата стабилност е гръбнакът на всяко успешно управление
Д-р Иван Иванов: Финансовата стабилност е гръбнакът на всяко успешно управление / ПП ГЕРБ

"Финансовата стабилност е гръбнакът на всяко успешно управление. Община Севлиево е без просрочени задължения", коментира кандидат-кметът на община Севлиево, издигнат от ПП ГЕРБ д-р Иван Иванов.

Равносметката, която правим за усилията, които положихме за финансово стабилизиране на община Севлиево не е въпрос на политически реваншизъм. Поучихме се от грешките, допуснати от предишното управление в посока подценяване значението на платежоспособността на общината и възможността й да обезпечава с необходимия обем парични потоци, базовите дейности и функции на общината.

Общината вече не е непробиваема крепост, не е партиен дом, а модерна администрация, в която се работи с интензивно темпо и стремеж към високи стандарти, с основен фокус върху потребностите на жителите на общината. Затова подбираме амбициозни и упорити специалисти, с ясната представа, че идват при нас да обслужват гражданина, в съответствие с нормативните разпоредби и спецификата в законодателството за съответните видове услуги.

В началото на мандата бяхме неприятно изненадани от финансовото състояние на общината, което беше повече от притеснително. Първият си бюджет през 2012 г. съставихме в условията на близо 2 млн. лв. неразплатени разходи към 31. 12. 2011 г., През 2012 г. стартирахме с почти 900 000 лв. просрочени задължения, извън нормативно определените им срокове за издължаване.

Въведохме система на електронно банкиране, нов съвременен счетоводен софтуер, електронен регистър на всички договори и обществени поръчки, което спомогна за изключително бързата и точна обработка на данните, минимизира се рискът от технически пропуски и се даде база за адекватен анализ на финансовите показатели. Резултат от всички тези действия са намалените сметки за канцеларски материали, телефони и пощенски услуги. Значително намалихме разходите за телефонни услуги. Ако през 2010 и 2011 г. са се плащали големи суми за канцеларски материали - над 60 хил. лв., сега разходите са близо три пъти по-ниски – под 24 хил. лв. с ДДС.

Договорът за поддръжка на улично осветление беше сключен така, че фирмата изпълнител да получава по 11 000 лв. месечен абонамент, а всички ремонти се заплащаха отделно. Вече трета година се заплащат само ремонтите.

Приложихме правомощията по Закон за местните данъци и такси и Данъчно-осигурителен процесуален кодекс, и в дирекция „Приходи от местни данъци и такси“ беше създадено звено, което приоритетно се ангажира с издължаването на просрочените вземания от физически и юридически лица.

Стопирахме всички опити някой да си „спестява“ плащанията към общината, защото пред закона всички сме равни.

Автопаркът с над 70 автомобила, собственост на общината, голяма част от които морално остарели, нерентабилни, необслужвани редовно, без годишни технически прегледи, генериращи излишни разходи за ремонти. Данъци за тези автомобили не са плащани 2010 и 2011 г., а за единични случаи още от 2007, 2008 и 2009 г. Разходите за горива за тези автомобили – без лимити и без контрол. През 2010 и 2011 г. доставките на горива са за над 115 хил. лв., докато за цялата 2014 г. нямат 82 хил. лв.

В следствие на усилията ни по редуциране на разточителната веществена издръжка, бракуване на ненужните движими и недвижими активи, въведения стриктен контрол на служебните пътувания и ограничаването на външните услуги се формираха икономии, които ни дадоха възможност да пренасочим публичен ресурс към други приоритетни дейности. През 2014 г. предоставихме над 158 хил. лв. повече за веществена издръжка на детските заведения, спрямо 2011 г.

От 1 715 996 лв. през 2011 г., през 2014 г. данъчните приходи достигнаха ръст от 682 773 лв. в размер на 2 398 769 лв.

През 2014 г. са реализирани постъпления от наеми на общинска собственост в размер на 645 421 лв., спрямо 164 303 лв. през 2011 г.

През периода 2012 г. - 30.06.2015 г. реализирахме изключително амбициозна инвестиционна програма: Общият обем на извършените инвестиции за периода възлиза на 33 487 311 лв., в това число средства от Европейския съюз – 28 403 156 лв. лв., целева субсидия от Републиканския бюджет – 3 494 512 лв., други целеви средства – 1 080 053 лв.

Община Севлиево се доказа като надежден партньор и отговорен бенефициент по проекти, финансирани от Европейския съюз: В началото на мандата се създаде дирекция УПРР, за да може успешно да се изпълняват ангажиментите, свързани с реализация на проектите с национално и европейско финансиране.

За първи път през 2014 г. от бюджета на общината се предостави финансова помощ в размер на 15 000 лв. за обезпечаване на разходите за асистирана репродукция за семейства с репродуктивни проблеми, съгласно Решение на Общинския съвет, а през 2015 г. същите средства са 20 000 лв.

През 2015 г. предоставяме субсидии в общ размер от 90 000 лв. за финансово подпомагане на спортните клубове на територията на общината. За съпоставка през 2010 г. в подкрепа на спортните клубове от местни приходи са заделени само 3 850 лв.

През 2011 г. числеността на общинска администрация е била с 35 служители повече, спрямо 01.01.2015 г. Поради тази причина за възнаграждения и осигуровки на месец са изплащани около 12 000 лв. повече спрямо настоящия момент.

Придържаме се към златното правило да не търсим на човека работа, а на работата – точния човек. Не допуснахме летаргия, инерция и оправдания от сорта „то така беше“, да продължат да дават своите дефекти върху изпълнението на поставените задачи и да възпрепятстват навременното и качествено предоставяне на административните услуги.

Факт, с който се гордеем е, че към момента средната възраст на служителите е 40 г. и разполагаме с много примери за професионална приемственост между поколенията, надграждане на опита с иновативните умения и знания на младото поколение. Не сме отказвали съдействие на нито един стажант, активно партнираме с Агенция по заетостта по проекти като „Старт на кариерата“ и „Ново начало“.

Общината вече не е непробиваема крепост, не е партиен дом, а модерна администрация, в която се работи с интензивно темпо и стремеж към високи стандарти, с основен фокус върху потребностите на жителите на общината. Затова подбираме амбициозни и упорити специалисти, с ясната представа, че идват при нас да обслужват гражданина, в съответствие с нормативните разпоредби и спецификата в законодателството за съответните видове услуги.

За ПП ГЕРБ в Община Севлиево се гласува с номер 15 в интегралната бюлетина.

Предизборен щаб на ПП ГЕРБ