Наредба спира практиката хотел с басейн да може да се рекламира като СПА център
Наредба спира практиката хотел с басейн да може да се рекламира като СПА център / Thinkstock/Getty Images

Наредба за условията и реда за сертифициране на лечебен център, СПА център, уелнес център и таласотерапевтичен център вече е готова, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в приветствието си към участниците в започналия втори конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм в Сандански. Форумът преминава под мотото "Туризъм и здраве - 2020".

Ангелкова уточни, че това е първата такава наредба, нормативен акт, без който трудно може да развиваме СПА туризма и да гарантираме високото качество на предлаганата услуга.

Министърът очаква и от специалистите, които участват във форума, компетентни мнения и коментари на наредбата, която е в период на публично обсъждане.

С нея за първи път се въвеждат в нашето законодателство минимални задължителни изисквания, на които да отговарят тези центрове, каза Ангелкова.

Като много важно за сектора тя посочи, че след приемането на наредбата правото да ползват съкращенията СПА ще имат само сертифицираните по реда на наредбата центрове.

Ще бъде прекъсната порочната практика всеки хотел с басейн да има възможност да се рекламира като СПА център, както е било допуснато да се случва през годините, посочи Ангелкова.

"Приемането на тази наредба бе основен приоритет на Министерството на туризма, тъй като България притежава огромен потенциал за развитието на здравния туризъм във всичките му видове", заяви Николина Ангелкова.

Страната ни е на второ място в Европа по ресурси на минерална вода. У нас са открити и проучени над 600 минерални водоизточници, а в страната ни се срещат почти всички видове минерални води. Това изобилие е подходящо за профилактика и лечение на над 90 процента от най-масовите заболявания, плащани по клинични пътеки от европейските здравни каси, отбеляза министърът.

Ангелкова се спря и на огромните възможности, които има за съчетание на СПА, белнео и уелнес услугите с други форми на туризъм - морски, зимен, планински, селски, голф, еко и прочие. Това, по думите й, стимулира ръста на допълнителните услуги и е предпоставка за удължаване на сезона, разкриване на нови работни места, привличане на платежоспособни туристи и най-вече за постигане на основната цел на Министерството на туризма - превръщането на България в разпознаваема целогодишна туристическа дестинация.

Източник: БТА