Мащабна велокампания ни агитира да спортуваме всеки ден
Мащабна велокампания ни агитира да спортуваме всеки ден / Maxeurope
Иван Илчев за кампанията
79323
Иван Илчев за кампанията
velonews
  • Иван Илчев за кампанията
  • velonews

Стартът на второто издание на кампанията „Аз карам велосипед – последвай ме!“ бе обявен официално днес. Силвия Лулчева, Васил-Василев Зуека и Диляна Попова са първите посланици на велосипед на кампанията за тази година. Общо девет обичани и популярни български личности ще дадат личен пример с подкрепата си за каузата. Те записаха своите истории с велосипед, за да вдъхновят повече хора да превърнат карането на колело в ежедневие през летните месеци.

Мащабна велокампания ни агитира да спортуваме всеки ден
netinfo

„Аз карам велосипед – последвай ме!“ на пловдивската компания за производство на велосипеди "Maxeurope"стартира през 2014-та година като над 20 известни личности от различни сфери казват „ДА“ на карането на колело и застават с личния си пример зад каузата на този екологичен и алтернативен начин на придвижване. Кампанията на Дарик радио „Вземи си колелото“, която продължава втора година, също е партньор на инициативата, като основната цел е повече хора да изберат по-здравословен начин на живот.

България често попада на челни места в негативни класации по отношение на здравето и околната среда. Статистиката сочи, че 78% от българите не спортуват, а при работещите, този процент е 94%. Парадоксално е, че живеем в петата страна в ЕС по производство на велосипеди, а сме на дъното на класацията за каране на велосипед в града или за използването му за спорт и отдих.

Tази година активностите ще се случат в партньорство и с европейската информационна кампания „Do the right mix – Придвижвай се разумно”. Тя започва също преди две години с различни акценти за придвижване в града - от комбиниране на вървене пеша, градски транспорт, велосипед и личен автомобил, през преход към споделено пътуване с автомобил към финалния акцент за насърчаване на карането на велосипед в града.

В Пловдив ще бъде открита специална изложба за популяризиране на каузата.

Всяка седмица и в ефира на Дарик ще бъде представен по един от новите посланици на велосипед, като всеки ще може да види в интернет и неговата видео история с колело.

Всичко за кампанията може да се следи на www.azkaram.eu и официалната Facebook страница, както и на www.dothemix.bg

Мащабна велокампания ни агитира да спортуваме всеки ден
netinfo

“Do the right mix – Придвижвай се разумно“ е двугодишната информационна кампания на Европейския съюз, която у нас се координира на национално ниво от Министерство на околната среда и водите и цели да обърне внимание на предимствата при комбинирането на различни видове придвижване – градски транспорт, велосипед, кола  и пеша.