Библиотеката подкрепя кампанията „Бисерче вълшебно `2015”
Библиотеката подкрепя кампанията „Бисерче вълшебно `2015” / netinfo

Регионална библиотека „Дора Габе” се включва в провеждането на третите Национални годишни награди „Бисерче вълшебно `2015", кампания за отличаване на най-добра детска книга, избрана от самите деца, на възраст от 6 до 15 г. чрез сайта http://biserche.com/. Наградата цели да повиши грамотността и интереса на децата към книгите чрез нестандартния си подход.

Създадена по повод 2 април - Международния ден на детската книга, тя е първата българска награда за най-добра детска книга, избирана от самите деца. Заглавията, номинирани в наградата, са детско-юношеска художествена литература, издадена на български език през предходната календарна година и неприсъстваща в задължителните учебни списъци. В тазгодишното издание предложените заглавия са разпределени в 3 категории: “Откриватели” (6 – 8 г.), “Мечтатели” (9 – 11 г.) и “Майстори” (12 – 15 г.). Учредява се и нова категория – “Интерактивни детски книги”.

В обръщението си към библиотеките, организаторите споделят: „Докато провокираме децата да четат и да избират своята любима книга, ние се стремим да обединим усилията на семейството, училището, библиотеката, институциите, медиите и бизнеса, за да изградим заедно едно стабилно и успешно общество от млади хора.  Желанието ни е породено както от любовта към книгите и четенето, така и от тревожните резултати на българските деца в двете световни изследвания PIRLS и PISA, посветени на грамотността”.

Желанието на организаторите на наградата „Бисерче вълшебно“ и техните партньори е да срещнат българските деца с новите книжни заглавия, отговарящи на техните интереси, да ги върнат в библиотеките и да насърчат активното четене. Целта на подобен подход е поощряване на четенето по модерен начин, поставяйки младите читатели в активна и отговорна позиция.

Регионална библиотека „Дора Габе” кани децата на възраст от 6 до 15 години, да посещават библиотеката, за да си подберат книга за четене от предложения списък със заглавия. Те ще могат да получат повече информация за кампанията и да бъдат подпомогнати в избора си на четиво.