Депутатът Милен  Михов подкрепи искания на СБУ по новия закон за образованието
Депутатът Милен Михов подкрепи искания на СБУ по новия закон за образованието / DarikNews.bg

Народният представител от Патриотичния фронт доц. д-р Милен Михов, който е и зам.-председател на Парламентарната комисия по образование и наука, се срещна с представители на общинската организация на Синдиката на българските учители. Присъстваха директори на учебни заведения, учители, синдикални активисти.  Тема на срещата, която продължи повече от два часа, бяха основни моменти в приетия на първо четене Закон за предучилищното и училищно образование.

От СБУ връчиха на доц. Михов становище на Синдиката, което съдържа 27 предложения за изменение и допълнение на Закона за предучилищно и училищно образование. Народният представител се ангажира да внесе тези предложенията в Народното събрание от името на Патриотичния фронт. Част от исканията на СБУ са учителската професия да стане регулирана професия, да бъде въведена мандатност на директорите, с евентуално 4 или 5- годишен срок. Директор е длъжност, а не професия, единодушни бяха доц. Михов и синдикалистите.

Присъстващите се изразиха твърдо против въвеждането на държавна субсидия за частните училища и детски градини. Милен Михов заяви, че такава е и позицията на Патриотичния фронт. Учители, директори и синдикалисти бяха категорични, че оценките на учениците от втори до четвърти клас трябва да останат(новият закон предвижда да отпаднат) и да се запази възможността при слаби оценки да се повтаря класа.

Участниците в срещата бяха единодушно против идеята за закриване на ресурсните центрове и помощните училища. Синдикалната организация при ПУ „Св. Теодосий Търновски“ -  В. Търново връчи на доц. Милен Михов апел, придружен с подписка от 434 човека с искане за запазване на помощното училище.

Депутатът заяви, че парламентарната група на Патриотичния фронт има приета позиция и е категорично против закриването на тези институции. Предлагаме ресурсните центрове да се запазят като методически центрове за работа с децата със специални образователни потребности, а помощните училища да се трансформират или в центрове или в училища със специален статут, каза доц. Михов.