Нови мерки за безопасност след редица инциденти на релсите
Нови мерки за безопасност след редица инциденти на релсите / снимка: БГНЕС, архив

Само за седмица десетки пътници попаднаха в инфарктни ситуации на релсите. Заради зачестилите проблеми транспортното министерство разпореди спешни мерки и свиква консултативния съвет, който работи за безопасността.

Нова телевизия провери защо се стигна до нови инциденти в държавните железници и ще има ли наказани?

Гара Безмер, край Ямбол. В късния следобед вчера бързият влак от София за Бургас е приет на четвърти коловоз, вместо на трети. Така се оказва срещу експреса от Варна за София.

„Машинистите виждат, че се приемат на коловоз, зает от друг влак - веднага задействат екстремно спиране и спират на 150 м и ръководителят на движението е излязъл и е показал сигнал стоп. На практика те се оказват на един и същи коловоз”, обяснява Георги Димитров от Българските държавни железници.

Единствено бързата реакция на машинистите спасяват десетки пътници от най-страшното. Гарата е в ремонт и движението на влаковете се регулира ръчно. Затова и композициите влизат на перона с 25 км/ч. Въпреки това човешка грешка на косъм щяла да доведе до челен сблъсък на релсите.

„Постовата стрелочничка е допуснала грешка. Въпреки че е докладвала, че е изпълнила правилно маршрута, не е обърнала стрелката, която разделя двата коловоза. Във всички случаи на нарушения наказанията са най-тежки - отстраняване от длъжност”, обяснява Неделчо Спасов - зам.-ревизор по безопасността в НКЖИ.

Дни по-рано капанът на зимата блокира с часове в преспите десетки пътници във влака от Русе за Варна. „Ние заседнахме малко след Самуил - между Самуил и Висока поляна. Появиха се проблеми с контактната мрежа - нямаше ток, нямаше и парно”, спомня си Ина Яръмова.

„Много силно обледяване, което се натрупваше върху контактната мрежа и причини много повреди, екипите работиха непрестанно”, обяснява Спасов.



Кошмарът за пътниците обаче не свършва до тук, дори след като екипите поправят мрежата. „Началник влакът ни каза: „Проблемът е решен, но нямаме машинист, който да ни закара до Варна, до заветната цел”, спомня си Ина Яръмова. „Кошмарно! Не може да се случи на друго място, освен в България - безобразие и безотговорност”, категоричен е и Гюнел Гюлер.

„Машинистът си е бил на работното място до последно - на дизеловия локомотив. Това е пътният лист на дизеловата бригада и е отразено, че локомотивът е отоплявал влака. Дори, когато са извозени пътниците - локомотивната бригада продължава да работи до 21.00 ч. вечерта”, обяснява Георги Димитров от Българските държавни железници.

 

Източник: Novanews.bg