Кеплер откри екзопланета, която орбитира далеч от звездата си
Кеплер откри екзопланета, която орбитира далеч от звездата си / Thinkstock/Getty Images

Космическият телескоп "Кеплер" на НАСА е наблюдавал екзопланета, която се завърта около звездата си за 704 дни, съобщи Би Би Си.

Повечето от откритите около 1800 планети извън Слънчевата система орбитират по-близо до звездите си. Всъщност близо орбитиращите до звездите си планети се откриват по-лесно. Новата екзопланета, кръстена Кеплер 421b, орбитира на разстояние 177 милиона км от оранжева звезда, която е по-студена и по-бледа от Слънцето.

За сравнение Земята орбитира на средно разстояние 150 милиона км от Слънцето, а Марс - на 228 милиона км от него. На Червената планета са нужни 780 дни, за да се завърти около Слънцето.

Ползвайки данни, събрани от телескопа "Кеплер", учени установиха, че средната температура на екзопланетата с размерите на Уран е около минус 93 градуса Целзий. Тя се завърта около звезда, която е на разстояние около 1040 светлинни години от Земята.

"Откриването на Кеплер 421b донякъде се дължи на късмет - заяви ръководителят на изследването Дейвид Кипинг от центъра за астрофизика Харвард-Смитсониън в Кембридж. - Колкото по-отдалечена е планетата от звездата си, толкова по-малко вероятно е да преминава транзитно пред нея."

Телескопът изследва тази зона в небето от 4 години. Той търси звезди, чиято светлина избледнява, когато планети преминат пред тях. Въпросната технология за откриване на екзопланети е известна като транзитен метод.

Сегашните наблюдения установиха едва две транзитни преминавания на Кеплер 421b поради дългия й орбитален период.