На Летище София тренираха за аварийно кацане на самолет (СНИМКИ)
На Летище София тренираха за аварийно кацане на самолет (СНИМКИ) / снимки: Sofia Photo Agency, Юлиана Николова
На столичното летище направиха тренировка за аварийно кацане на самолет
71813
На столичното летище направиха тренировка за аварийно кацане на самолет
  • На столичното летище направиха тренировка за аварийно кацане на самолет

Самолет кацна аварийно на Летище София, като част от демонстрация в учение по спасителна дейност, проведено на столичната аерогара. По време на демонстрацията бяха разиграни две ситуации - евакуиране на пътници от аварирал самолет и оказване на медицинска помощ, както и възстановяване на нормалния режим на полетите. Ръководителят на оперативния център на летището Ростислав Бъчваров поясни, че учебни акции се правят всеки месец, но подобна по-мащабна демонстрация не се е извършвала от близо две години.

На Летище София тренираха за аварийно кацане на самолет (СНИМКИ)
netinfo

Участие в акцията взеха спасителни екипи на пожарната, спешната помощ, Червения кръст, както и Националната система 112. Целта на учението е проверка на готовността на службите да реагират в случай на реални аварии. По време на първата учебна ситуация спасителните екипи трябваше да изведат пътниците от принудително кацнал самолет и да им окажат първа помощ на един от пасажерите. Ръководителят на оперативния център Ростислав Бъчваров каза, че нормативът за пристигане на аварийната група е три минути от момента на обявяване на аварийната ситуация, като това се отнася и за линейки, и за пожарни, и аварийните спасители от летището.

На Летище София тренираха за аварийно кацане на самолет (СНИМКИ)
netinfo
Впоследствие вече в зависимост от ситуацията се очакват допълнителни екипи от града. Евакуацията на пътниците от самолета пък трябва да приключи до 90 секунди след спирането на самолета и загасяне на огъня около самолета или в него, ако той гори.

Статистиката сочи, че най-честите аварии със самолети са свързани с дефект при колесниците. По думите на Бъчваров, обаче, в доста от случаите повреди няма, а проблемът идва от технически грешки при индикациите в пилотската кабина. "Практиката показва, че в повечето случаи, когато екипажът даде съобщение за спуснат, но незаключен колесник, се касае за проблем в индикацията в пилотската кабина, а в действителност колесникът е заключен", каза Бъчваров.

По време на демонстрацията Летище София работи при нормален режим и полетите се изпълняваха по разписание.