Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности
Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности / Дарик нюз
Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности
62975
Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности
Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности
  • Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности
  • Реализират проект в подкрепа на деца със специални образователни потребности

60 % от децата със специални образователни потребности /СОП/ в България отпадат от училище преди да завършат 8 клас, стана ясно на пресконференция днес. В това число влизат подрастващи с различни видове увреждания -сензорни, физически, умствени ( б.р. умствена изостаналост), езикови- говорни нарушения и обучителни трудности. Именно в подкрепа на такива деца, техните учители и родители Сдружение "Надежда- ЦРД" реализира проект по ОП "Развитие на човешките ресурси 2007- 2013". Проект "Интеграция без граници" е на стойност 285 404 лева и е финансиран от Европейския социален фонд и Република България. По него са обхваната 99 деца и младежи със СОП, 41 учители, от които пет ресурсни, и 100 родители. Проектът се реализира в СОУ "Бачо Киро" /Павликени/, СОУ "Ангел Каралийчев" /Стражица/, в свищовските ОУ "Филип Сакеларович" и СОУ "Н. Катранов", както и във великотърновските СОУ "В. Благоева" и СОУ "Ем. Станев". Проектът е стартирал през септември и ще завърши с летен лагер в края на юни на Беклемето, а днес и утре в Арбанаси се провежда обучителен семинар, на който учители и родители обменят опит, информира ръководителят му  Марияна Тафрова.

Чуйте повече от нея в първия звуков файл.

Преди да започне реализацията на проекта само 3 от 99- тте обхванати деца и младежи са участвали в извънкласни дейности, обясни Марияна Георгиева- експерт по него. След създаването на клубове по интереси вече 80% от тях са активни участници. Обучението пък е показало на преподавателите как да работят с такива деца в часовете си, а не да се разчита само на ресурсните учители.

Повече от Марияна Георгиева във втория звуков файл.