Капризи до абсурд и претенции като във вицове-това е профила на мнозина от чуждите туристи, пристигнали на почивка у нас. На хотелиерите обаче не им е смешно.
Капризи до абсурд и претенции като във вицове-това е профила на мнозина от чуждите туристи, пристигнали на почивка у нас. На хотелиерите обаче не им е смешно. / Снимка: Лалка Димитрова
Английски турист поиска обезщетение затова, че загубил равновесие и паднал по мокра настилка в хотел в Слънчев бряг, но пропуснал да посочи, че дисбалансът в движенията му се дължи на злоупотреба с алкохол. Този „бисер” е само част от претенциите на голяма част от британските летовници, почивали у нас, които често, години след като са се завърнали във Великобритания предявяват огромни искове за изплащане на обезщетения за уж претърпени вреди в родните хотели.
 
Cxeмaтa на действие е следната- тypиcтитe ce пpибиpaт y дoмa, слeд няколко месеца ce cвъpзвaт c aдвoĸaт, който започва да пpитиcĸa тypoпepaтopa, a тoй - cъoтвeтния xoтeл за изплащане на oбeзщeтeния.
Този механизъм за измама бе изнесен публично по време на годишното общо отчетно събрание членове на Съюза на собствениците в Слънчев бряг.
Браншът разчита на адекватни промени в законодателната политика в туризма. И настоява за спешно решаване на проблемите с многобройните незаконни временни обекти, със законодателните и нормативни актове, които не съответстват на реалната среда и пр.
Сред наболелите и неотложни за решаване проблеми хотелиерите посочиха също липсата на проекти по реновиране и поддържане на инфраструктурата в Слънчев бряг, недостатъчната ефективна реклама на туристическия продукт и не на последно място - огромната липса на квалифицирана работна ръка в сферата на туризма.