/ ThinkStock/Getty Images
Всички други видове древни хора, с изключение на Хомо сапиенс, не са били в състояние да се адаптират към изменението на климата. Това е заключението, до което са стигнали италиански учени, публикували резултатите от своите изследвания в списание One Earth, цитирано от РИА Новости.

Островите на любовта - места за еротика и сексуално поклонение (СНИМКИ)

Смята се, че първоначално е имало поне шест вида древни хора, принадлежащи към рода Хомо: Хомо хабилис, Хомо ергастер, Хомо еректус, Хомо хайделбергензис, Хомо Неандерталензис, и Хомо сапиенс, но само един е оцелял до днес.

За да разберат какво е причинило изчезването на всички други видове, италиански антрополози, водени от Паскуале Рая от Неаполския университет „Федерико II“ в Неапол, са изградили сложен модел, съчетаващ климатични данни и археологически находки.

Призраците на двореца Каподимонте в Неапол (СНИМКИ)

"Нашите резултати показват, че въпреки технологичните нововъведения, включващи използването на огън, създаването на високо усъвършенствани каменни инструменти и подходящо облекло, формирането на сложни социални мрежи и значителния културен и генетичен обмен с Homo sapiens, древните видове Homo не са успели да оцелеят след драматичните промени в климата - "Опитвали са, стигали са до най-топлите достъпни места, тъй като климатът се е захлаждал, но в крайна сметка това не е било достатъчно“.

Изследователите са използвали модел за пресъздаване на палеоклимат с висока разделителна способност през последните пет милиона години и са го комбинирали с обширна база данни за изкопаеми, обхващаща над 2750 археологически обекта, за да симулират еволюцията на климатичните ниши на видовете Хомо с течение на времето.

Оказа се, че всички видове, с изключение на Хомо сапиенс, са загубили значителна част от своята климатична ниша преди изчезването и това събитие съвпада с внезапни неблагоприятни промени в глобалния климат.

Откриха аборигенско селище на дъното на Индийския океан

В случая с неандерталците, според авторите, ситуацията се е влошила поради конкуренцията с Хомо сапиенс. „Бяхме изненадани от недвусмисления ефект на изменението на климата - казва ученият. - Ясно е, че за изчезналите видове климатичните условия са били твърде тежки преди изчезването и само в този конкретен момент.

Авторите отбелязват, че при цялата несигурност на палеоклиматичните реконструкции и идентифицирането на фосилни останки, на ниво вид заключенията могат да се считат за „правилни при всякакви предположения“.

Откриха жертви на най-древното масово убийство в Европа (СНИМКИ)

"Тревожно е да се установи, че някои от нашите предци, които са били също толкова впечатляващи по отношение на интелигентността, както и другите видове, не са били в състояние да издържат на изменението на климата. Най-важното е, че открихме това именно когато собственият ни вид реже клона, на който седи, причинявайки глобални климатични промени. Аз лично приемам това като страшно предупреждение", каза Раджа.

Авторите вярват, че ако природните промени са направили много видове древни хора толкова уязвими, не можем да бъдем абсолютно спокойни за нашето бъдеще.