Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП Транспорт
Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП Транспорт / DarikNews
Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
76606
Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
  • Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
  • Министър Московски: Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"

Ако възможно най-бързо не бъде приет законът за отчуждаване на земи при изпълнение на стратегически държавни програми, който ще реши проблема с тези процедури, проектите по оперативна програма „Транспорт” стават рискови, коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Днес той инспектира дейностите за модернизация на жп линията Димитровград-Свиленград. На 20-30 процента е изпълнението в участъка Септември-Пловдив, където е приключило тежкото земно строителство и при добра мобилизация изпълнителите могат да влязат в рамките на проекта за 2015 г., посочи министър Московски.

Министър Московски Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
netinfo

За участъците Димитровград-Харманли и Харманли-Свиленград основен е проблемът с отчуждителните процедури на имоти, засегнати от трасето, чиито собственици не могат да бъдат издирени повече от половин година, посочи той. По думите му най-тежък е този проблем в Свиленград, а решението е приемането на новия закон, който прехвърля казуса към областните управи. Няма логика 5- 10 кв. м да провалят проекти за милиарди, посочи министър Московски.

Министър Московски Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
netinfo

В Димитровград министър Ивайло Московски препоръча строителите на новия жп надлез да побързат и до края на годината поне едно от платната да бъде отворено за движение, тъй като вече повече от половин година градът е разделен на две части, а преходът от едната до другата се увеличава с близо 6 км. За това настоява и кметът Иво Димов. 5 800 000 лв. извън проекта за модернизация на жп трасето са осигурени за съоръженията в района на Димитровград, посочи министър Московски. Пред него кметът Иво Димов постави още въпросът за Водната кула и възможностите тя да бъде прехвърлена на общината, за изграждане на надлез в село Сталево и подкрепа от министерството за реализиране на инвестицията в жп гарата Димитровград Север от чуждестранен консорциум, който има намерение да изгради там логистичен център.

Министър Московски Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
netinfo

Изпълнителите на надлеза не бяха оптимисти относно завършването му до края на годината, като увериха, че правят всичко възможно да бъде пуснато поне едното трасе. Чуйте още в приложените файлове.

Министър Московски Бавни отчуждителни процедури създават риск за проектите по ОП "Транспорт"
netinfo

Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г., като вече са достигнати около 60% изпълнение по него. Първата позиция обхваща трасето Димитровград – Харманли. Договорът за строителство е на стойност от близо 143 млн. лв. без ДДС и са изпълнени около 70% от дейностите по него. Около 60% е изпълнението на втората позиция от проекта – Харманли – Свиленград. Стойността на неговото изграждане е около 122 млн. лв. без ДДС. Целият проект трябва да приключи до края на 2015 г., за да се използват средствата от ОП „Транспорт“. Всички плащания по програмата се изпълняват, като само на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ са разплатени близо 490 млн. лв.